Неделен книжен клуб

„Сюжетът“ от Джийн Ханф Корелиц – идеалният трилър за неделен следобед

„Сюжетът“ от Джийн Ханф Корелиц – идеалният трилър за неделен следобед

Изнудване, плагиатство, мрачни тайни от миналото и най-тъмните страни на писателската професия, всичко това се крие сред страниците на този умен и заразителен роман. „Сюжетът“ ще плени и обсеби всеки почитател на жанра – от първата страница до смразяващия си обрат.

Психологическият трилър на американската писателка, драматург и театрален продуцент Джийн Ханф Корелиц е наречен от самия Стивън Кинг „един от най-добрите романи за писане и писатели, които съм чел”.

А журналистът и автор Малкъм Гладуел споделя: "Освен перфектна криминална история, това е и жестока сатира на литературната сцена.“

Книга на месеца на Amazon, книга на месеца на Indie Next, един от финалистите на престижните Goodreads Choice Awards и една от най-добрите книги за 2021 г. според New York Times, този завладяващ и прецизно изграден литературен трилър излиза за пръв път и на български език в превод от Весела Ангелова (ИК „Сиела“).

Името на  Джийн Ханф Корелиц, вероятно ви е познато като автор на  романа, вдъхновил хитовия сериал на HBO Max „Отмяната“ с Никол Кидман и Хю Грант. Тук тя се  се впуска в изследване на сложния, объркан – и понякога мрачен – свят на писането и литературата. А резултатът е заразителна история за сюжет със смъртоносни последици.

Ето и накратко историята.

Някога Джейкъб Финч Бонър е бил обещаващ млад писател, чиято първа книга критиката приема с умерен възторг. Днес той преподава в треторазрядна магистърска програма и се бори да запази остатъците от самоуважението си. От години не е написал, нито публикувал.

Изненадата за Бонър идва, когато Евън Паркър, най-арогантният студент, който някога е пристъпвал прага на кабинета му, нагло заявява, че няма нужда от неговата помощ. Убеден, че някой като този самовлюбен аматьор, ненаписал през живота си нищо повече от съчинение разсъждение в училище, няма как да измисли нещо сносно, Джейк е готов да отхвърли идеята му на мига. Но тогава... чува сюжета.

Потресен от гениалния обрат, хрумнал на иначе пълния бездарник, Джейк се предава и губи всяка надежда за своята литературна кариера, докато смирено очаква книгата на Паркър да взриви класациите. Но този взрив така и не идва – защото Евън Паркър внезапно умира и книгата му остава ненаписана.

Освен ако… какво друго би могъл да направи един отчаянотърсещ славата писател с толкова добра история като тази? Какво друго, освен да я напише?

Но какво ако вместо „твърде хубав, за да бъде истина“,„Сюжетът“се окаже „твърде хубав, защото е истина“? Може ли това наглед безобидно плагиатство да доведе до не толкова безобидни последици за Джейкъб?